Uczniowie klas V-VIII Szkoły Podstawowej nr 1 w Sochaczewie wzięli udział w projekcie „Psychology mnie”, który na nowo interpretuje profilaktykę uniwersalną. Program, poprzez dynamiczne i muzyczne formy, ma na celu przekazanie treści dotyczących prewencji uzależnień oraz przeciwdziałania zachowaniom agresywnym i wykluczeniom społecznym. Uczniowie mieli również okazję uczestniczyć w zajęciach praktycznych związanych z profilaktyką uzależnień, które dostarczyły im cennych doświadczeń.
Projekt „Psychology mnie” wyróżnia się nietradycyjnym podejściem do tematu zdrowia psychofizycznego młodzieży. Uczniowie podczas zajęć nie tylko zdobywali teoretyczną wiedzę, ale także angażowali się w praktyczne ćwiczenia, które ukazywały skutki działania substancji psychoaktywnych. Przykładem może być próba jazdy quadem w alko-goglach, która miała na celu uświadomienie im, jak alkohol wpływa na zdolności motoryczne i percepcję otoczenia.
Wprowadzenie tak innowacyjnych metod w proces edukacyjny pozwala młodym ludziom nie tylko na zdobycie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim na jej praktyczne zastosowanie. Dzięki takim działaniom, uczestnicy projektu mają szansę lepiej zrozumieć konsekwencje swoich wyborów oraz odkryć, jak ważne jest podejmowanie zdrowych decyzji. To ważne kroki, które mogą przyczynić się do lepszego dobrostanu psychofizycznego młodzieży w Sochaczewie.
Źródło: Urząd Miasta Sochaczew
Oceń: Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 uczestniczą w innowacyjnym projekcie profilaktycznym
Zobacz Także